System KRK na Politechnice Rzeszowskiej to narzędzie do ewaluacji efektów uczenia się. Wprowadza zasady pracy grupowej (współpraca koordynatorów, administratorów wydziałowych, pełnomocnika rektora ds. zapewniania jakości kształcenia).
System KRK tworzy pełną informację o realizowanych kierunkach – od danych silnie agregowanych (analizy współczynników, plany studiów, relacje efektów) po dane szczegółowe związane z każdym modułem kształcenia – materiały dydaktyczne. Wprowadzenie systemu pozwoliło na utworzenie planów studiów ściśle powiązanych z KRK.
W karcie modułu kształcenia edytowanej przez koordynatorów modułów prezentowane są zasady oceniania studentów. Zakres prezentacji obejmuje zarówno wymagane efekty uczenia się, formy sprawdzania tych efektów oraz wymagany nakład pracy studenta. Za skuteczność zasad odpowiedzialni są koordynatorzy modułów. Weryfikacja pracy koordynatorów jest realizowana nie tylko za pomocą ankiet „Ocena nauczycieli akademickich”, ale także przez innych nauczycieli akademickich w związku z występowaniem zależności pomiędzy modułami i wgląd w modułowe efekty uczenia się.
Publiczny dostęp do informacji o programach studiów, efektach uczenia się, organizacji i procedurach toku studiów jest realizowany na stronach wydziałów. Znajdujące się tam dane dotyczące planów studiów i efektów uczenia się, generowane automatycznie z systemu KRK.
System edycji efektów uczenia się – KRK – funkcje:
1. Ewaluacja obszarowych i kierunkowych efektów uczenia się:
- Opracowywanie efektów uczenia się w zakresie obszaru, kierunku
- Współuczestniczenie w procesie opracowywania efektów kierunkowych wszystkich koordynatorów modułów kształcenia
- Współpraca w zakresie określania związków z efektami obszarowymi i realizacji efektów przez moduły kształcenia
- Kontakt koordynatorów modułów kształcenia między sobą oraz kontakt koordynatora wydziałowego z nimi
- Nadzór nad poprawnością związków efektów uczenia się z modułami kształcenia
- Wgląd w stopień realizacji efektów przez moduły kształcenia – daje podstawy dostosowywania treści kształcenia efektów uczenia się, aby w jak najlepszy sposób realizować założone efekty uczenia się
- Koordynacja treści kształcenia, moduły pokrewne
2. Ewaluacja modułowych efektów uczenia się:
- Edycja modułowych efektów uczenia się
- Określanie stopni pokrycia efektów kierunkowych efektami modułowymi
- Wymagania stawiane studentom na oceny 4 i 5
- Wgląd w efekty modułowe realizowane na kierunku – w tym możliwość wykorzystywania opcji modułów pokrewnych
3. Budowa kart modułów kształcenia:
- Dane podstawowe o module
- Informacje kontaktowe koordynatorów i prowadzących moduły kształcenia
- Definicja celu kształcenia i wykaz literatury
- Definicja wymagań wstępnych dla modułu
- Określanie treści kształcenia modułu dla uzyskania deklarowanych efektów uczenia się
- Definiowanie nakładu pracy studenta, kontrola obciążenia studentów i określanie na tej podstawie punktów ECTS przypisywanych modułom kształcenia
- Określanie sposobu wystawiania ocen składowych modułu i oceny końcowej
- Umieszczanie przykładowych zadań wymaganych podczas egzaminu/zaliczenia, realizowanych podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
- Możliwość współpracy pracowników podczas definiowania danych kart modułów kształcenia
- Wgląd w treści kształcenia realizowane na kierunku – w tym możliwość wykorzystywania opcji modułów pokrewnych
4. Budowa planów studiów:
- Układanie modułów kształcenia w planie studiów
- Weryfikacja poprawności rozłożenia nakładów pracy studentów (punktów ECTS)
- Weryfikacja współczynnika wybieralności
- Weryfikacja współczynnika kontaktowości
- Weryfikacja współczynnika praktyczności
5. Obsada pracowników:
- Przydział modułów kształcenia jednostkom organizacyjnym
- Obsadzanie koordynatorów modułów kształcenia
- Obsadzanie prowadzących moduły kształcenia